nuff-nuff

Saturday 18 June 2011

MARI BELAJAR BAHASA CINa



LOTS of benefit law korang taw bertutur lam banyak bahasa kan....lagik2x sekarang..xperlu masuk class pon korang leh blajar bahasa len kan,,,ye lar..melalui internet....search jer r nak blajar bahasa ape..
cam aku..aku mule start nak belajar mandarin....lebih menyenangkan aku..sis aku amik mandarin lu..so, ade laa buku2x beliau yang boleh aku buat rujukan...
yanh buat aku berminat nak belajar ble one of my friend pandai cakap...so..byak gak laa kawan2x cina dyer yang impress....
aku tanyer laa dyer dari mane blajar...
dyer cakap banyak carik kat internet..
this gurl pon taw sikit2x bahasa tamil taw....
so den pon nak blajar la....belajar sebot..bace....
merangkak2x laa sket....
memula nie...
x laa banyak sangat perkataan yang aku taw....sikit2x saje meyh.....


seperti=
thank you=xiexie
okay=hao
bye=zaijian
betol=dui
happy=kaixin
makan=chi
tidak mengapa=meiguanxi

then,....,
nak makan ape???=ni xiang chi shenme?
goodmorning,sister=jiejie,zaoshang hao
gudnite(untuk wish b4 tidur)=wan an
goodnight=wanshang hao



ok for an example...

1.ni hao,wo shi aieza,jinnian er shi.wo shi xuesheng..=)
NAK TAW maksudnyer??
nie...
hye,name saya aieza,umur 20 tahun..saya seorang pelajar..=)
2.sorry,aieza is not at home..
duibuqi,aieza bu zai jia





TAMBAHAN...
happy birthday=zhu ni shengri kuaile
hello everyone=dajia hao...



ha,,itu saje laa....yang taw...
xsemapt daa nak belajar sbab da kerja an....
kepada korang2x kat luar sana yang taw more and nak share...sile lah...
sharing is caring rite,...=)
ZAIJIAN=)

1 comment:

loolathelover said...

Help me LIKE gmbr ella dalam "The Best CEH Picture Posting Competition" and cari picture "Beauty Hacker" follow step ni:-

1ST STEP : LIKE this page -> http://www.facebook.com/eccouncilacademy

2ND STEP : THEN LIKE picture ini -> http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150282564620359.378373.68692085358#!/photo.php?fbid=101503003868403...59&set=a.10150282564620359.378373.68692085358&type=1&theater