nuff-nuff

Tuesday 14 June 2011

HaRi BerGaji

Hari bergaji….



Setelah penat kerja sebulan,aku da dapat gaji wok…gaji pertama lam hidup..
So mesti laa ade sentimental value sikit ann..
Mesti laa nak post kat blog an….
Mestilah keghairahan pegang duit tuh ade an…hahahhaa…
Ala2x ase cam jadik orang kaya baru jer..,<padahal gaji ciput jer dapat>
Biar laa..kasi chance laa aku gumbira sket….

Cerita sal kerja nie..dulu after spm ade laa gak wat kerja part time..tapi sume hancuss…
X samapi sebulan..x sampai seminggu pon aku daa berenti…klakor nak ingat balik..
First aku cube nasib g kerja kat kedai Kings..(kedai kek dan roti tuh)..
Seminggu jer tahan ko…penat nak cakap..
Lagik2x tempat kerja jauh ngn uma….dlam sejam..nak g kerja lak nek bus…btol2 gain experience kan..hikhik..
Aku start kerja lam kol 12 tgh hari,habis kol 10 malam..kemas2x sume dalam kol 10.30mlm baru laa nak menapak kuar balik…time tuh bus pon da ala2x slow….bus salu datang kol 11pm taw..so,sejam pjalanan..ko agak aku smpai uma kol brape…
Nak dekat 12am weh….
Penat x cakap laa an..
So aku berenti…
Then g ikut kawan kerja kat unisel lak..sbagai sekretriat(maaf ler law awak salah eja yer)
Exam….

Ni pon samer..tahan seminggu jer….1st,2nd day sumee okay laa..cume lenguh2x kaki sbab kene berdiri sepanjang exam…exam kat U ni lak bkan sejam dua,kekadang sampai 3 jam..mak aih…cicir lutut wa beb..cun2x last day aku jage…aku tergadoh ngn sorang mamat nie..sebab ape..sebab dyer meniru!!!...Aku sikit ponyer bek jalan tepi dyer ehem2x kat dyer tanda amaran..dyer wat gak…kali kedua…
Kali ketiga..aku pon x leh tahan an,aku g kat meja dyer..aku amik kad matrix dye bagik kat ketua pengawas…(Arahan memang begitu pada calon2x meniru)..
Dyer x puas ati ngn aku…lepas tamat jer paper..dyer nengok aku cam nak makan orang…
Cuak gak beb…
Malam tuh terus demam ketor2x..tuh yang terus resign..hahahhaa..


And now,daa 2 bulan kerja..xde lagik laa msalah besar mnimpa  aku…aku pon happy jer kerja….paling happy adalah,….
Time dapat gaji…=)
chow

No comments: