nuff-nuff

Thursday 14 July 2011

~throw out and spill~







contengan kisah hati..


hurmm....xsalah nak berkongsi cerita kan...




masih ingat kan aku pernah tulis kat sini yang ak sangat2x mengkagumi karya2 Hlovate....
penulis kesayangan aku..heheheh...
sampaikan akan ade kate2x dari die yang aku akan copy n paste kat sini....
harap tuan punyer badan x marah laa yer...
bukan ape,hanya nak berkongsi cerita dan ilmu...
bak kate orang,panjang2 kan laa ilmu tuh..panjang jugak sedekahnyer nanti
bile da cakap macam tuh..mean,panjang laa jugak pahala nyer kan....






antara kate2x beliau yang aku suke sangat;




~...........hidup x selalu lawa,tak selalu ade pelangi,
kalau nak kata bed of roses pun,
duri2x nye tetap ade...
kadang-kadang.....
calamity tu datang dan waktu tuh rase macam kene gelek dek ahli sumo
rasa da macam x mampu nak bangkit..
tapi,
walau ape pon yang terjadi...
ingat apa yang Dia selalu pesan


~Allah tak akan bebankan hamba-Nya dengan ape yang dia mampu........~


ayat nie  diambil dari ayat dalam 'LOVE LETTER' dari Tuhan...a.k.a Al-Quran
(surah al-baqarah ayat 286)




see,puitis kan word dyer...
betul lah,....bila kita ditimpa macamx sekali pon.....we should remember that phrases...
nie tak,ade yang daa terpikir nak suicide pon ade,amik overdose drug and macam2x lagik...
aku pernah rase macam tuh,rase down tersangat denagn life nie..(aku x cakap nak suicide kay)
sampai law boleh nak dok melingkup lam selimut x mau kuaq rumah g..
tapi life must go on rite......
pahit,payah macam ner pon,we have to face it....
kita kan hamba-Nya yang kuat...kita kan khalifah...
so,harus laa think positive nit think possessive....=)


pernah jugak sekali beliau tulis dalam novel dyer....




~~No matter what...no matter when..no matter when it doesnt at all make sense...
DO NOT leave your Love Letter'S compilation=( our Ultimate Life  Manual~ Al-Quran)


it is the last thread to sanity even if everything else failed.......~~




sungguh dalam kan maksud yang cube dyer sampaikan....
tuh yang buat aku more curious and excited nak baca novel2x beliau..




dalam pada kita menulis nie,xsalah kan kita berpesan2x sesame sendiri...=)




LIVE WELL OR LIVE HELL?
     you choose






















ikhlas,
untuk
Dia=yang memberi ilham
Mereka=yang setia membaca blog di waktu suram dan terang
Anda=tuan punya badan yang membaca




notakaki=Hlovate,jgn mara aku copy paste certain word  from your book kay...

No comments: