nuff-nuff

Saturday 25 February 2012

~first week & makan2 d melaka~

salam to all blogger...lame rase x update this belog and tgok macam daa berabuk jek..so,ade mase yang terluang ni meh laa hupdate sket2...baru masuk new sem at utem nie..so agak laa kebizian sikit...

meh aku bawak korang tengok environment bilik aku..before tuh nak cakap kesabaran yang sangat tinggi mase nak update belog nie..dengan line wifi yang super tenok...gigih laa gak aku upload gmabar...sheessh...

first week mmg aku sangat2 malas laa nak unpack barang and baju sume kua dari beg..so aci tarik2 je baju ape yang nak d pakai dari beg..see,rajin kan saye..hewhewhew..so seminggu laa keadaan nie berlaku smpai laa pagi ni baru rase semangat nak kemas almari..susun baju sume...hahha..





haha..yang d atas nie sume SEBELUM yer...and SELEPAS...







yer,.susun ikut keperluan ea...






compartment bawah adalah untuk stok2 makanan..ats untuk baju2 ke kuliah,cik adik kakak d tengah2 n etc.

yes,,habiss sudah mengemas..so nak cerita pasal g makan semalam..kami serumah g makan d QASREENA CAFE d bukit katil...locationnyer adalah bersebelahan sekolah teknik melaka tengah...apa yang bestnyer kat  cafe nie??
start korang melangkah masuk je..hidung korang akan kembang kempis dengan baw lavender..wanginyer...
cafe nie ala2 english style..silap lak aku x tangkap gambar cafe nie...pwot lapar an,snap gambar makanan je laa..
and makanan kat cafe nie seddaapp uoollss..sbb yang masaknyer adalah bekas chef yer..menu die pon agak2 unik and yang penting harge adalah sangat berpatutan

#nasi goreng bukit cina
#nasi goreng colleseum 1986
#roti mawi and tah ape2 lagi..haha

layan laa gambar ea..


model2 xberbayar...haha


aku order air nie...bandung soda...tekezut ahkak sbb ado 3 layer..cantik2..and selepas d stir-stir..


da jadi cam air keladi la plak...sedaap!

nie kak ain..dengan air laicikang semangkuk dua kupangnyer


ni menu ain..garden salad..xsukee sebab banyak sangat bawang...


fish n cip..er..chip..8.50


cik anis&fish n chip nyer...



nie egg with saussage..cik nada-nada cinta punyer...da macam breakpes meal lak..padahal nga dinner nie..nada,nada...




laicikang semangkuk 2 kupang


and nie menu aku...chicken chop..9.50
ayam tuh muak2 aku nak habisskan...isi jee sume...huih..
gravy die sedap taw



kak ain n lamb chop...


ni miss nadya yang shy2 cat mase nie...die pon order sama macam aku.

makan,makan,makan sampai laa tersandar da..fully kenyang...bagus..balik2 mata berat...wat tutor mathss and bace note data comm...pup,tido dengan kertas2 skali..babai..


#p/s...jum jalan2 g JOM HEBOH...dekat seblaa jek hostel nie...pang,pang pong bunyik...

~till then~





6 comments:

::cik asha:: said...

amboi sedap nye makan...trigin nk makan lamb chop lagi..

Unknown said...

kemasnye almari.. and muka senyum di cesored tu apa? :D

and gambar2 tu...fieww.. dah la tengah puase ni... mencabar keimanan betull :)

ririn aieza said...

cik asha t kite g makan lamb chop ea...=)

ririn aieza said...

haha..tu mmg senyum jek law nmpak tuh..hahah...sedap kan??meh laa melaka t bole bwak g jalan2

anNaqia said...

cool gile air bandung soda tu. :)

Unknown said...

ehehe... padehal dah tau apa bende.. saje tanye. :)

ok.. t saya datang. cik Ririn bawak la ea.. :)